Sunday, July 15, 2018

Barnsdomsaftentur

Min barndomsaftentur
langs Øresunds kyst
blev gentaget igår
ad nauseam stod
jeg og kiggede

Min barndomsaftentur
til Skovshoved havn
gik ud til moen
og jeg stirrede
mod byens lys

Min barndomsaftentur
ud på molens ende
var fuld af syn
fra hav og folk
og hunde ad libitum

Min barndomsaftentur
begyndte ved kiosken
hvor der var snold
om sommeren
og vinterbæst

Min barndomsaftentur
fyldte mine timer
og gav mig luft
og jeg kom ud
blandt menensker

Min barndomsaftentur
blev til teenageår
til tyve og tredive
udlænding vendte
tilbage igen igen

Min barndomsaftentur
er den samme nu
ændringer kommer
stille og synet
er en kolbøtte

Min barndomsaftentur
erindringer fra
bagtidens barnesjæl
dukker op og nyt
kommer til

Min barndomsaftentur
giver anledning
til refleksion i
sindets og tidens
bagkroge igen

No comments: