Tuesday, January 19, 2016

Den vissengroenne badekaabesnor

Jeg gik mig en tur
Idag paa en landevej
Et sted i verden
og ved et vadested
var der groent mos
din vissengroenne badekaabesnor
kom frem I erindringen

Jeg gik over torvet
En dag i sommer i den by
Hvor jeg er foedt
Og ved foden af
Dit gamle bosted
Kom jeg til at taenke
Paa min glaede dengang.

Jeg gik og funderede
Her et sted langt fra
I et andet land
At jeg igen kunne tage
Den vissengroenne badekaabessnor
Som et  herligt eksempel
Paa en livsoplevelse.

Jeg gik med et smil
Vandrende over stene
Her i mit efteraar
Pludseligt saa jeg igen
Din evne til livsnydelse
Indhyllet I en groen badekaade
En sen formiddag

Jeg gik og aensede
Ikke andet  end asfalten
Hvorpaa der var groenne alger
Og min solglade sommer
Med franske sange
Omgivet af en groen badekaabesnor

En koelig vinterdag.

No comments: