Friday, February 03, 2017

Nattetimereflexer

Hjemkomst fra paradisiske tilstande
Til et sted med tredive års liv
Første ting som hænder er
At min bihule fyldes op igen
Så søvnvanskelighederne
Som ikke var minimale vokser.
Det påfølgende viser sig som
En mental blokering af ånden
 Eller min sjæls dårekistes
Sidste nervetrådesstrækninger
På dansegulvet i en grå uoplyst
Sporvognsremise
En spøgelsestango hvor
Min kavaler ikke bare kunne
Chassere og jeg måtte lede
Mens der rundt om var mindst
Et andet væsen som gjorde
Sig de hæderligste anstrengelser
For at danse med mig
En edenesk tango på brosten
Foran en lille café i syden
En vild og vovelig dans
Min harlekin i drømmen
En farlig tvendedeling
Hvor den usynlige vindbøjtels
Fortryllende lokkemad
Om en dans til det sidste
Er en alvorlig levenmåde
Bonus ville være at
Bihulebetændelsen
Ville forsvinde og
Fysikken ville opdyrkes
Med trippende liv og bare
Gåture i en vegetation
Uden allergiprovokationer
Og fysiske belastningers
Dagligt underminering
En taktik som tapper et liv
for eksistensen er ikke mere
En mulighed - jeg vil leve
-så glædens hverdag(s)
Fortryllelse igen er mulig.
Måske kan jeg nu sove
Igen og drømme om
En svingom med latterens
Letlevenhed og hengivelse.

No comments: